Як мотивувати співробітників, від теорії до практики
Як мотивувати працівників? Найсильніше надихає робота в успішній організації під керівництвом справжнього лідера. Співробітники поділяють ідеї тієї компанії, про яку знають усі, тому інформація про цілі та місію має бути доступна. Об'єднують колектив спільні заходи та дружня атмосфера.
Чому це важливо? Найцінніший ресурс керівника – творча енергія команди. Коли співробітники не просто виконують свої обов'язки, а хочуть працювати, розвиватися та добиватися високих стандартів, компанія виходить на принципово новий рівень.
Поняття мотивації співробітників та її важливість.
Мотивація – це комплекс інструментів і методів, вкладених у підвищення прагнення співробітників до ефективного, усвідомленого та ініціативного виконання своїх трудових обов'язків.
Найвища цінність керівника – це творча сила його команди. Коли співробітники не просто виконують свою роботу, а прагнуть її, розвиваються і досягають високих результатів, компанія досягає абсолютно нового рівня.
Пропонуємо для вас, найкращі тренінги в Україні, та країнах СНГ.
Але як цього досягти на практиці? Розглянемо основні інструменти підвищення мотивації співробітників, які можуть бути реалізовані у будь-якій компанії.
Цілі мотивації співробітників:
- Стимулювання зростання продажів або інших ключових бізнес-метрик;
- Підвищення рівня лояльності співробітників: створення умов, за яких робота в організації сприяє їх задоволенню та самореалізації;
- виявлення потенційних лідерів та сприяння їхньому професійному розвитку;
- Зміцнення командного духу;
- Оптимізація основних бізнес-процесів спрощення управління компанією всіх рівнях.
Зазвичай, мотивацією співробітників займаються HR-менеджери. Але насправді кожному керівнику необхідно постійно стимулювати свою команду задля досягнення високих результатів. Наприклад, створювати у компанії систему внутрішньої психологічної допомоги, зустрічі з фахівцями, які можуть допомогти співробітникам у скрутний час.
Пропонуємо онлайн тренінги Ефективні переговори Київ.
Мотивація співробітників одна із основних чинників ефективного управління. У разі недостатньої залученості до робочого процесу, відмови від прийняття відповідальності та відсутності прагнення до професійного зростання, для керівника виникає низка серйозних проблем:
- надмірне робоче навантаження керівника – необхідність здійснення тотального контролю та виконання коригуючих дій;
- емоційна напруга – внаслідок систематичного недотримання термінів та неякісного виконання завдань;
- уповільнення темпів зростання компанії – складнощі у масштабуванні бізнесу за відсутності зацікавленості співробітників у роботі;
- фінансові ризики – низький рівень мотивації тягне у себе збитки, дефіцит коштів і потенційне банкрутство підприємства.
Важливо розуміти, що мотивація співробітників – це не диво і не дар від природи, яким володіє лише лідер. Це конкретні та зрозумілі способи, які може вивчити будь-який керівник та використовувати у своїй роботі.
Відмінність мотивації співробітників від стимулювання.
Суть мотивації співробітників у тому, що це єдина система із заохочень та покарань із чіткими цілями та критеріями оцінки.
Читайте - Нормування праці, навіщо це потрібно бізнесу? а також, комерційний директор, функції та обов'язки. Як стати комерційним директором?
Стимулювання - це ще один спосіб підвищити бажання працювати, який зазвичай використовують для окремих працівників. Наприклад, у компанії вже є бонуси за виконання KPI та штрафи за порушення.
Щоб простимулювати працівника, HR або начальник нагадують йому, що потрібно зробити і яка винагорода за це на нього чекає. Стимулювання допомагає підняти мотивацію працівників, коли щось змінюється: наприклад, побільшало роботи чи в компанії важкі часи.
*** Пересічних співробітників треба мотивувати частіше: перевіряти, як у них справи, чи потрібні їм ще якісь стимули. Керівники середньої ланки зазвичай самі мотивують себе.
Самостійність та бажання кар'єрного зростання змушують їх рухатися вперед. З керівниками відділів корисно спілкуватися хоч раз на три місяці, щоб зрозуміти, коли їм знадобиться допомога наставника чи коуча. Топ-менеджерам додаткові стимули потрібні найменше, вони самі вигадують їх для себе та своєї команди.
Відбір мотивованих претендентів на компанію.
Вкрай важко мотивувати співробітника, який спочатку не виявляє прагнення до професійного зростання. У зв'язку з цим на етапі підбору персоналу необхідно оцінювати рівень цілеспрямованості кандидата. Як це здійснити?
* Звертайте увагу на деталі.
Відповідальний кандидат не переплутає час співбесіди та прийде вчасно (іноді навіть завчасно!). Зверніть увагу на те, як він розповідає: якщо людина помічає і пам'ятає важливі дрібниці, швидше за все, вона буде такою самою і в роботі.
* Задайте несподіване питання
Поставте претендента на нестандартну ситуацію та оцініть його реакцію. Наприклад: "Опишіть завдання, якого ви не впоралися". Добросовісна і зацікавлена людина опише допущені помилки та зроблені висновки, а не ухилятиметься від відповіді. Відповідальність має на увазі визнання помилок, а не їхнє приховування.
* "Чому ви хочете працювати саме у нас?"
Кандидат, який прийшов просто поговорити, найімовірніше, не зможе пояснити, чому йому цікава саме ваша компанія.
Поставте це питання і зверніть увагу на відповідь: якщо кандидат говорить про те, що важливо для компанії, про її атмосферу чи про проекти, перед вами людина, яка розуміє, чого хоче.
* Оцініть ініціативність.
Попросіть кандидата придумати ідеї з якоїсь теми, пов'язаної з вашою компанією. Зацікавлений кандидат, ймовірно, вже ознайомився з веб-сайтом, публікаціями новин або соціальними мережами компанії і зможе подати як мінімум кілька пропозицій. Це показник його зацікавленості та підготовки.
У процесі співбесіди запитайте:
- Ким ви бачите себе через 4 - 6 років?
– Які кар'єрні перспективи вас приваблюють?
- Які навички ви хотіли б розвинути?
Якщо людина каже: "Мені просто потрібна робота, щоб виплачувати кредит за житло", – швидше за все, у складні моменти не захоче вчитися новому і рости професійно.
Такий працівник може створити труднощі, особливо якщо йдеться про керівні ролі.
На співбесіді непросто помітити все відразу, але якщо бути уважним до дрібниць і поставити пару таких питань, ви краще зрозумієте, що за людина перед вами. Відповідальний та зацікавлений співробітник не тільки добре виконує свою роботу, а й створює настрій, який надихає всю команду рухатися вперед!
Статті з нашого сайту - як попросити про підвищення заробітної плати? Та про як розвивати бізнес в епоху змін, підчас війни...
Статьи этой же рубрики