Що таке сторітеллінг. Сторітелінг у бізнесі, яку користь він приносить
Цікаві сюжети надовго залишаються у пам'яті, зміцнюють довіру до оповідача і викликають у слухачів потрібні емоції. Цю особливість історій компанії вже давно використовують у маркетингу, PR та інших сферах. Розповідаємо, що таке сторітлінг і як його застосовувати.
Цікаві історії про бізнес або продукт допомагають збільшувати продажі і підвищувати лояльність до бренду. Розберемо, що таке сторітлінг і як застосовувати його у своєму бізнесі.
Що таке сторітлінг?
Сторітелінг - storytelling - розповідь історій. Це маркетинговий прийом, який допомагає вирішувати завдання бізнесу за допомогою захоплюючої розповіді.
Навіщо бізнесу сторітлінг?
Бізнес може застосовувати сторітлінг, щоб:
- Розкрити принципи бренду;
- Розкрити цінність товару;
- Підвищити лояльність.
Розберемо приклад, як сторітлінг у рекламі допомагає підвищити лояльність до бренду.
Бренд доглядової косметики Dove зняв рекламу із цікавою історією. По сюжету дівчата розповідають портретисту, який вони бачать свою зовнішність, а він за їх описом пише портрет.
У результаті їм презентують не одну, а дві картини: на першій як дівчата описують себе, на другій як бачать їх з боку інші люди. В результаті героїні ролика розуміють, що принижують себе і акцентують увагу на недоліках, які ніхто, крім них, не помічає.
Подібна реклама здатна викликати у глядачів емоційний відгук і привід задуматися. Якщо людині сподобався посил компанії, він може почати частіше вибирати бренд, наприклад, коли шукатиме в магазині мило.
Маючи нагоду, пропонуємо бізнес тренінги Київ, що проводить Старожукова Інна, та Ігор Немировський, практики консультанти.
Де можна використовувати сторітлінг?
Сторітелінг допомагає закрити такі завдання:
Створити позитивне сприйняття бренду.
M&M's позиціонує себе як компанія, яка вірить, що веселощі створять світ, у якому кожен почуватиметься своїм. Щоб донести цю думку до покупців, бренд регулярно створює смішні відеоісторії про пригоди кольорових драже.
Побудувати довірчі відносини із споживачами.
Бренд Patagonia - один з найбільших і найвідоміших у всьому світі виробників одягу та спорядження для альпіністів, туристів та любителів активного відпочинку на природі. На своєму сайті компанія розповідає про людей, які захищають природу. Це допомагає бренду створити емоційний зв'язок із покупцями, які поділяють ті самі цінності.
Читайте також - Що таке мерчандайзинг та як ним скористатися покупцю. Правила мерчандайзингу.
Донести ключову інформацію про продукт.
Бренд котячого корму Kitekat створив рекламу про кота Бориса, який був дуже перебірливий у плані харчування. У ролику наголосили на тому, що ідеально збалансований корм, багатий на вітаміни і мінерали, не тільки насичує кішок, але й здатний зробити життя вихованця активним і щасливим.
Підвищити залучення під час публічного виступу.
2006 року Стів Джобс виступав перед випускниками Стенфорда. У своїй промові він розповів кілька повчальних історій зі свого життя. В одній він описав обставини, через які кинув навчання, в другій розповів про звільнення з компанії в середині 80-х, а в третій міркував про смерть і кінець. Цей виступ став культовим: його запис на офіційному YouTube-каналі університету зібрав десятки мільйонів переглядів. Йшлося навіть у тих, хто ніколи не навчався в університеті, не будував бізнес і нічого не знав про техніку Apple.
Правила сторітелінгу.
Який би формат оповідання ви не обрали, спочатку потрібно придумати та написати історію, яка приверне увагу аудиторії та викличе у неї емоції: інтерес, наснагу чи цікавість.
Ось що потрібно продумати, щоб досягти потрібного ефекту:
- Ціль. Це те, навіщо створюється історія. Наприклад, щоб розповісти про нову лінійку товарів чи місію бренду.
- Герой із релевантними аудиторіями проблемами. Це може бути конкретна людина чи вигаданий персонаж. Використовувати як герої реальних людей легше, оскільки споживачам простіше співвідносити себе із нею.
- Що чіпляє сюжет. З головним героєм історії мають відбуватися якісь події. Щоб утримати увагу аудиторії, сюжет має бути динамічним та насиченим деталями.
- Висновок. Висновок, якого приходить герой, щоб зупинити свої проблеми. Підсумок повинен підвести клієнта до усвідомлення цінності чи необхідності товару чи послуги.
Для презентації історії можна використовувати такі технології сторителлінгу:
– Мономіф. Класична схема розповіді в казках: герой намагається подолати перешкоду, у процесі набуває нових якостей і досягає успіху.
- Пелюстки. Тут кілька історій перетинаються до однієї. Такий прийом часто використовують у журналістиці.
- Порівняння. Цю техніку використовують, щоб показати контраст: як і як стало після використання продукту.
- Рамка. Розповідь починається з кількох історій, що розвиваються паралельно одна одній. Ближче до фіналу вони поєднуються в одну і розкривають головну думку.
- Початок із середини. Щоб зачепити аудиторію, багато оповідачів розпочинають історію з її кульмінації. Потім глядача чи читача перекидають на початок, поступово розкриваючи, як герой дійшов показаним подій.
Цікава та корисна стаття - Мерчандайзинг його основні види та принципи. Основи мерчендайзингу.
*** Резюмуємо
- сторітелінг - це інструмент, який часто використовують, щоб у легкій ненав'язливій формі донести до споживача потрібну інформацію.
- За допомогою цікавих історій можна зміцнити довіру до спікера, викликати у слухача потрібні емоції та почуття, донести цінність бренду та продукту. Все це допоможе підвищити продаж.
- Сторителлінг використовують на виступах, рекламі, соцмережах та блогах.
- Щоб створити добру історію, важливо продумати її структуру, героїв, визначити конфлікт та його вирішення.
Статьи этой же рубрики