печать

Кар'єрний трек як спосіб мотивації працівників. Що таке кар'єрний трек

Кар'єрні треки допомагають співробітникам бачити перспективи зростання в компанії, а роботодавцям утримувати цінні кадри та розвивати їх потенціал. Запропонуємо рекомендації щодо розробки та впровадження кар'єрних треків, які допоможуть уникнути типових помилок.

Що таке кар'єрний трек?
У "кар'єрного треку" багато синонімів: "кар'єрна траєкторія", "кар'єрний план", "шлях кар'єрного розвитку", "кар'єрограма".
- одні експерти трактують кар'єрний трек широко, поєднуючи у його складі перелічені вище синоніми;
- інші вважають за краще трактувати глибоко – додають до треку необхідні на кожному кар'єрному етапі професійні навички;
- треті описують гранично вузько - розмежовують сфери застосування, наприклад, поділяють кар'єрний трек як абстрактне поняття і кар'єрограму як кар'єрний трек у конкретній компанії.

Для зручності виберемо визначення, яке найчастіше зустрічається: кар'єрний трек — це план розвитку співробітника всередині компанії, що визначає можливі шляхи його професійного зростання та зміни ролі.
Пропонуємо вебінари по логістики в Україні онлайн.

Кар'єрний трек як спосіб мотивації працівників.
Співробітник повинен бачити зрозумілий шлях кар'єрного зростання:
- Як він може просуватися кар'єрними сходами?
- Як переглядатиметься його зарплата?
- Які результати він має показати, щоб перейти на наступний рівень?

Кар'єрний трек, також відомий як маршрут розвитку для співробітників, є послідовними етапами професійного зростання фахівця в рамках організації. Розробка кар'єрних треків для різних стартових позицій дозволяє створювати плани професійного зростання спеціалістів.

Такий трек включає вертикальні і горизонтальні варіанти просування до більш престижної посади або ролі, можливі переходи між відділами, а також збільшення рівня доходу.

*** Ще одне розуміння кар'єрного треку — це низка послідовних кроків, виконання яких відкриває перед співробітником можливості для професійного розвитку та кар'єрного зростання як у вертикальній, так і горизонтальній площинах.

При цьому вибір напряму розвитку залишається за співробітником та визначається його особистими уподобаннями. HR-фахівець може надати підтримку співробітнику у розробці його кар'єрного треку, враховуючи не лише індивідуальні прагнення співробітника, а й потреби компанії. Такий трек розробляється на основі оцінки співробітника, що включає його досвід роботи, професійні навички та особисті якості.
Запрошуємо, кращі корпоративні тренінги з логістики в Україні, офлайн та онлайн.

Вертикальне кар'єрне зростання, що передбачає послідовне просування від молодшої посади до старшої, можна у формі сходів. Такий шлях зазвичай вибирають енергійні люди, які легко спілкуються, екстраверти психотипу.

Їх не зупиняє те, що в ході просування кар'єрними сходами вони розвивають управлінські та адміністративні здібності, але при цьому можуть втрачати свої професійні навички.

Однак не всі фахівці прагнуть влади та управління колегами. Такі співробітники найчастіше обирають горизонтальний, експертний вектор розвитку кар'єри. Вони або розширюють свої компетенції, освоюючи суміжні професії і стають універсальними фахівцями, або продовжують поглиблено розвиватися у своїй галузі, стаючи авторитетними експертами. І керівництво бере до уваги їхню точку зору при ухваленні ключових рішень.

При цьому всі співробітники, які планомірно просуваються своїми кар'єрними сходами, вертикально чи горизонтально, можуть розраховувати на постійне підвищення зарплати, навіть якщо вони залишаються на тій самій посаді.

У побудові кар'єрних планів зацікавлені як працівники, і роботодавці. Крім того, що співробітники стають більш кваліфікованими, керівник бачить, у яких областях краще використовувати сильні сторони працівників, як правильно їх мотивувати та переміщати по службі, щоб компанія продовжувала зростати та бути конкурентоспроможною.

Переміщення з одного кар'єрного ступеня на інший вже само по собі спонукає співробітника вчитися, розвиватися, краще працювати і досягати своєї мети і т.д.
Читайте - як мотивувати співробітників, від теорії до практики, приклади, схеми.... 

Мотивовані співробітники — це не просто робоча сила, це основний двигун будь-якого бізнесу.

Особистість керівника як ключовий фактор мотивації
Психологічні дослідження демонструють пряму залежність між стилем управління та рівнем мотивації співробітників, ефективністю трудової діяльності та ступенем задоволеності персоналу.

Як особистість керівника впливає мотивацію співробітників:
- Надихає своїм прикладом. Позитивний настрій та віра керівника в успіх компанії передаються команді, спонукаючи її до високих здобутків.
- Ставить чіткі цілі та веде до результату. Орієнтований на успіх керівник визначає ясні завдання та ефективно організує роботу команди для їх виконання.
- Розуміє та підтримує співробітників. Керівник із розвиненим емоційним інтелектом ефективно взаємодіє з командою, враховуючи потреби та емоційний стан кожного.
- Діє справедливо і викликає довіру. Керівник, який чесно розподіляє нагороди і приймає рішення, а також заслуговує на довіру своїми вчинками, створює позитивну робочу атмосферу і підвищує мотивацію.
- Заохочує нове та підтримує зростання. Керівник, що сприяє інноваціям та навчанню, створює умови для постійного розвитку команди та компанії.

Керівник має бути еталоном мотивації. Якщо сам лідер не горить роботою, не бачить перспектив і не транслює енергію, співробітники теж почнуть втрачати мотивацію.

Вам не потрібно досконально знати біографію кожного співробітника. Але корисно мати загальне уявлення про їхнє життя: сімейне становище, місце проживання, причини роботи у вашій компанії.
Статті з нашого сайту - нормування праці на підприємстві, навіщо потрібне і як реалізується? А також, що входить до обов'язків мерчендайзера? Тільки практичні поради.


Статьи этой же рубрики