Як ставити завдання співробітникам та контролювати їх виконання
Результат роботи співробітника залежить від цього, як йому ставлять завдання. Якщо доручення не виконано, то найчастіше у цьому винен керівник: він або неправильно пояснив, що йому потрібне, або не проконтролював виконання. Ми з'ясували у експертів, що таке правильна постановка завдань співробітникам і які послуги краще використовувати для контролю.
Ситуаційний посібник із постановки завдань
У середині XX століття вчені Кеннет Бланшар та Пол Херсі розробили методику правильної постановки завдань підлеглим та назвали її "Ситуаційне керівництво".
Хочу зазначити, що наша компанія пропонує онлайн трекнінги Переговори з торговельними мережами: війна чи партнерство, а також, онлайн тренінги для продавців магазинів, які працюють онлайн, або в торговій точці.
Вони з'ясували, що керівникам властиві два види поведінки: директивна, коли даються чіткі вказівки та терміни, і підтримуюча, коли підлеглого хвалять і піклуються про неї. На практиці ці види поєднуються в різних пропорціях і формують 4 стилі управління:
1. Інструктивний. Майже повністю ґрунтується на директивній поведінці. Керівник каже, що робити, як, за допомогою яких інструментів та у який термін. Підходить для управління новачками, тому що їм точна інформація набагато важливіша за слова підтримки.
2. Наставницький. Директивна поведінка поступається підтримуючому. Для управління тими, хто має початкові навички та хоче рости в професії. Керівник проводить наради із чіткими інструкціями, але при цьому підбадьорює виконавців, щоб у них не опускалися руки за перших складнощів - розповідає Немировський Ігор Борисович, бізнес-тренер.
— Вибираючи стиль керування, керівник повинен спиратися на досвід підлеглого. Наприклад, якщо співробітник новачок, потрібно діяти в інструктивному стилі. У новачків високий рівень мотивації, тому підтримка особливо не потрібна, зате потрібні чіткі інструкції.
Якщо підлеглий вже має якісь навички, підійде наставницький стиль. Такий співробітник, як правило, вже працює в організації півроку-рік. Він бачить, що все набагато складніше, ніж здавалося спочатку, доведеться набагато глибше вивчати продукт, його навичок поки недостатньо. Падає впевненість у собі. Завдання керівника в цьому випадку – продовжувати давати детальні інструкції та підбадьорювати.
3. Підтримуючий. Для керування тими, кому робота відома. При призначенні завдань керівник радиться з підлеглими та допомагає їм приймати рішення.
4. Делегуючий. Тут керівник частково роздає директиви, частково підтримує. Він позначає лише мету та терміни, а потім дає виконавцю повну свободу дій. Тому такий стиль підходить під час роботи з компетентними співробітниками, які й так знають, що робити.
Кожен стиль лідерства ефективний конкретного рівня розвитку підлеглого.
— Стиль, що підтримує, підійде в роботі з компетентними співробітниками, які втратили мотивацію. Їм уже не потрібні інструкції та робочі поради, але потрібна підтримка, щоб зміцнити їхню впевненість.
Делегуючий стиль потрібно використовувати у роботі із самодостатніми професіоналами. Такі співробітники вміють і бажають працювати самостійно із зовсім невеликою підтримкою та вказівками.
Як ставити завдання підлеглим, якщо вони не мають мотивації?
Деякі люди починають лінуватись, якщо не бачать мети. Тому при постановці завдань таким підлеглим необхідно забезпечити додаткову мотивацію.
— Одна жінка почала працювати продуктивніше після того, як керівник почав давати їй зворотний зв'язок та відзначати її результати. Її мотивація полягала у повазі та підтримці. Деяким працівникам може не подобатися, що в офісі немає канцтоварів, лампи чи електрочайника. Мета керівника – визначити, що мотивує кожного та впливати тим, що йому потрібно. Тоді в очі у співробітників загоряться, і ліньки піде.
Деякі погано працюють із принципу, а не через лінощі. Наприклад, не надто намагаються, знаючи, що все одно не отримають премії.
P/S: Поради, пропозиції від нашої компанії - онлайн корпоративниі тренінги продажі В2В, також, онлайн тренінги Активні продажі: система гарантованного залучення клієнтів, та багато тренінги семінари онлайн в Україні, від нашої компанії.
Статьи этой же рубрики