печать

Що таке KPI та як розрахувати показники ефективності?

 Нерідко підприємці втрачають контроль над зростаючими темпами виробництва та не можуть розглянути кожного працівника як робочу одиницю. Щоб звільнити людину чи збільшити їй зарплату, особистих спостережень замало. KPI або ключовий показник ефективності допомагає організаціям оцінити продуктивність співробітників та проаналізувати діяльність компанії. Цей інструмент дозволяє грамотно керувати бізнес-процесами, досягати стратегічних та тактичних цілей, мотивувати персонал.


Що таке ключові показники ефективності - KPI?
Ключовий показник ефективності або KPI, Key Performance Indicator – це вимірна величина, яка демонструє, наскільки ефективно компанія досягає ключових бізнес-цілей.

Організації використовують KPI кількох рівнів. KPI високого рівня можуть фокусуватися на загальній ефективності бізнесу, тоді як KPI низького рівня — на процесах у конкретних відділах: продаж, маркетинг, відділ кадрів, підтримка та інші.

Якщо говорити, що таке KPI простими словами, то це мета, якої треба прагнути. Грубо кажучи, це маркер ефективності та продуктивності співробітників, перед якими стоять ці цілі. KPI розраховується як для кожного співробітника, керівника, так і всього підрозділу. Іноді під KPI розуміють відсоток виконання або план конкретної метрики.

Наприклад, для маркетолога це буде кількість залучених лідів за місяць чи тиждень. А для оператора кол-центру часто ставлять KPI за середнім часом обробки дзвінка або кількістю зворотних звернень з одного питання. Впровадження системи KPI зустрічається у багатьох сферах: від торгівлі та продажів, де це є практично скрізь, до індустрії оздоблення квартир.

KPI бере на себе роль індикатора продуктивності та ефективності - наскільки вкладені зусилля окупилися і який результат.

Для чого використовуються KPI?
Необхідність у впровадженні KPI виникла не так на порожньому місці. Цю систему використовують для:
 - Чесної та максимально об'єктивної оцінки роботи та її результатів. На основі виконання плану з KPI виписують премії та інші винагороди;
 - планування обсягів та темпів продажів, що проводяться робіт;
 - стимулювання співробітників, мотивації в ім'я досягнення запланованих результатів.

На перший погляд, здається, що оцінка діяльності компанії або роботи співробітника/керівника — це найсправедливіша система. Завдяки їй можна відкрити для менеджерів нові можливості, а з іншого боку — подивитися на усталені та звичні техніки, бізнес-процеси. Часто організації бездумно застосовують загальновизнані KPI і потім задаються питанням, чому ті не відповідають їхньому бізнесу, не стимулюють будь-які позитивні зміни.

Важливий аспект KPI полягає в тому, що вони є формою комунікації. До них застосовні самі правила, як і до будь-якої іншої форм взаємодії.
 1. Які цілі організації?
 2. Як їх досягти?
 3. Хто є відповідальним?

З точки зору розробки стратегії необхідно почати з основ і зрозуміти:
 - які ваші організаційні цілі;
 - як ви плануєте їх досягти;
 - хто може бути відповідальним за їхнє досягнення.

Це має бути безперервний процес, що включає зворотний зв'язок від аналітиків, керівників відділів та менеджерів. У міру впровадження стратегії ви краще зрозумієте, які бізнес-процеси слід відстежувати через моніторинг KPI і як працювати з цією інформацією.

У яких випадках KPI не потрібний?
Впроваджувати систему KPI недоцільно у молодій компанії. Успішний розвиток організації, що тільки відкрилася, залежить від роботи генерального директора, який нерідко займається фінансовими та кадровими питаннями, формує систему управління. Не потрібно використовувати KPI у підрозділах фірми, від роботи яких залежать інші відділи. Наприклад, сантехніки або системні адміністратори повинні за короткий термін усувати неполадки. Після впровадження KPI їм потрібно буде прийняти заявку, обробити її та поставити завдання у чергу. Процес може затягнутися та спричинити затримку роботи іншого співробітника або цілого відділу.

Що означає зарплата – оклад KPI?
KPI – мотиваційна система. З її допомогою керівник намагатиметься підвищити зацікавленість співробітників у досягненні конкретної мети. Якщо спеціалісти отримують фіксовану зарплату, вони втрачають мотивацію працювати ефективно: зарплата не зміниться, якщо виконати менший обсяг роботи. Розрахунок зарплати за KPI стимулює співробітників перевершити показники та отримати премію. Якщо результати виявляться нижчими за встановлені показники, зарплата знижується.

P/S  Дізнатися значно більше, про що таке KPI  мотивація, Ви зможете в рубриці  онлайн тренінги для керівників в Україні!

Похожі статті – поради:
 Дізнайтесь Як навчити продавців продавати? Нові технології
 Буде для вас цікаво дізнатись, Від чого залежить кількість продажів?
 Нові фішки -  Види мотивації персоналу, в сучасному світі.


Статьи этой же рубрики