печать

Що потрібно знати під час працевлаштування на роботу?

Потрібно знати поради, які допоможуть вам пройти співбесіду та отримати роботу.

Для одних випробування, для інших шанс, для третіх – розвага. Але всі хоч раз у житті проходять через це. Наша стаття подарує вам сім цінних рекомендацій щодо підготовки та проходження співбесіди під час працевлаштування.

Проведіть інформаційну розвідку, пропонує Ігорь Немировський, маркетолог
Якщо перефразувати відомий афоризм, можна сказати: хто володіє інформацією, той володіє ситуацією на співбесіді.
Перш ніж вирушити в офіс, дізнайтесь:
- з ким ви розмовлятимете: з начальником, керівником відділу кадрів або його рядовим співробітником;
- формат інтерв'ю (групове чи індивідуальне, питання-відповідь чи самопрезентація);
- дрес-код та речі, які потрібно мати при собі (документи, гаджети та інше);
- Як дістатися (спізнюватися неприпустимо).
Допоможе з'ясувати цей сайт компанії або дзвінок до офісу.

Складіть карту відповідей на типові запитання
Інтерв'ю при влаштуванні працювати однотипні і водночас не схожі друг на друга. Багато хто чув про стресові співбесіди, де можуть раптово почати кричати на претендента, щоб вибити його з колії. Також є так звані case-інтерв'ю: претендента поміщають за певних обставин (наприклад, розмову з незадоволеним клієнтом) і спостерігають за тим, як він вирішує проблему.

Не завжди вдається з'ясувати, який тип співбесіди віддають перевагу тій чи іншій компанії, тому готовим потрібно бути до всього.

Для цього зробіть картку з відповідями на типові запитання та прохання (їх задають у 99,9% випадків):
- топ-5 ваших головних переваг;
- у чому ви гарні;
- стратегічні напрями саморозвитку;
- Пропозиції по роботі компанії;
- ваша життєва та робоча філософія;
- ваші короткострокові та довгострокові цілі;
- незвичайні завдання, які вам доводилося вирішувати.
Також слід заздалегідь підготувати перелік тем, які б ви хотіли обговорити з менеджером з персоналу.

Інтерпретуйте питання наймача
"А" не завжди означає "А", а двічі два не завжди чотири. Рекрутери часом задають підступні питання, де за простим формулюванням криється хитрий план — змусити претендента сказати більше, ніж треба.

Просте запитання: "Яку заробітну плату ви хотіли б отримувати?". Але відповідь допомагає інтерв'юеру зрозуміти вашу мотивацію: гроші, соціальні гарантії, графік роботи та інше. Якщо вас запитають, чи були у вас конфлікти з керівництвом і як ви їх вирішили, то, швидше за все, HR-менеджер хоче дізнатися, чи ви схильні брати на себе відповідальність або звикли перекладати її на інших.
Хитрих питань – безліч. Потрібно вміти бачити подвійне дно (без фанатизму!).

Продумайте свою невербальну поведінку
HR-менеджери – люди, а не автомати. Вони, як усі, звертають увагу на невербальні знаки: зовнішність, міміка, хода, жести та інше. Досвідченому професіоналу можуть відмовити тільки тому, що він неправильно поводився.

Продумайте заздалегідь мову тіла. Якщо від хвилювання ви звично смикаєте ногою, то сядьте нога на ногу. Якщо стукаєте пальцями по столу, спробуйте зайняти руки чимось, наприклад кульковою ручкою.
HR-менеджери – люди, а не автомати. Вони розуміють, що ви хвилюєтеся. Але природність у невербальному спілкуванні підвищить кредит довіри до вас.

Встановіть табу на деякі теми
"Розкажіть про себе", - просить інтерв'юер. «Я народився 2 квітня 1980 року (за гороскопом Овен). В юності займався футболом, був капітаном міської команди. Потім закінчив інститут…» — якщо розповідь претендента приблизно така, не бачити йому посади як своїх вух.

Є речі, які абсолютно нецікаві роботодавцю і які не характеризують вас як професіонала. У наведеному прикладі це рік народження (це можна прочитати у резюме), знак зодіаку та спортивні досягнення.

Є теми, на які потрібно накласти собі табу:
- Переказ резюме;
- особисті життєві цілі (купити будинок, завести дітей та інше);
- репутація компанії та її співробітники;
- навички та досвід, які не мають відношення до майбутньої роботи (прекрасно готую, знаюся на сантехніці тощо);
- Невдачі, що демонструють некомпетентність.

Так само, як ви склали план, про що говорите, напишіть і запам'ятайте теми, які слід ігнорувати. Також подумайте, як коректно відповісти, якщо вас таки запитають про це.

Споглядайте, щоб заспокоїтись пропонує Старожукова Інна Альбертівна, психолог
Співбесіда – справа нервова. Можна забути, як тебе звуть, не кажучи вже про демонстрацію ділових якостей.

Щоб заспокоїтись, огляньтеся навколо. Огляньте офіс, техніку, співробітників. Деталі розкажуть вам багато про компанію, куди ви збираєтеся влаштуватися, а їхній аналіз допоможе привести в норму нервову систему.

Критичний погляд на фірму та майбутніх колег може підвищити почуття власної важливості. Пам'ятайте: компанія потребує хорошого працівника так само сильно, як ви хорошої роботи.

P/S: Пропонуємо також ще інші корисні поради:
* Що таке KPI та як розрахувати показники ефективності?
** Як навчити продавців продавати?
А також поради від наших колег:
Корисно - Як знайти нових клієнтів, ефективні способи?
Практично - Як змусити клієнта купити у Вас?


Статьи этой же рубрики