печать

Способи збільшення прибутку. Як збільшити рентабельність продажів

Як збільшити рентабельність продажів повинен знати кожен підприємець, адже метою будь-якого бізнесу є максимальний прибуток від реалізації порівняно з витратами на виробництво. Саме рентабельність – один із ключових показників, за допомогою якого можна визначити величину частки всього прибутку в сумі виручки від фактичної діяльності організації.

Для ефективності бізнес-процесів важливо як розуміти природу цього показника, а й знати дієві способи його підвищення. Давайте докладно поговоримо про рентабельність, а також розглянемо найефективніші методи її збільшення.

Скорочення витрат.
Необхідно урізати витрати, які потрібні бізнесу для виробництва та продажу продукції. Скорочення витрат - ефективний інструмент, якщо бізнес-модель збиткова, рентабельність продажів у конкурентів вища, а витрати на виробництво та продаж однієї одиниці продукції постійно збільшуються.

4 способи швидко і безболісно скоротити витрати:
1. Змініть постачальників. Якщо конкуренти демпінгують, то вони, напевно, дешевше купують витратні матеріали. Проаналізуйте ринок та виберіть нових постачальників, які зможуть постачати більш бюджетну сировину без втрати якості. Мінімальна прогнозована вигода має становити 3–5%.

2. Оптимізуйте штат працівників. Перегляньте систему преміювання, спробуйте передати частину послуг на аутсорсинг, перерозподіліть завдання між кадрами. Подумайте про запровадження неповного робочого дня або прив'яжіть зарплати працівників до ключових показників ефективності (KPI).
3. Скоротіть маркетингові витрати. Перегляньте витрати на контекстну рекламу, відмовтеся від каналів, які наводять мало трафіку, але вимагають великих вкладень.

4. Проаналізуйте накладні витрати. До них відносяться всі витрати, з якими не пов'язана виробнича діяльність — наприклад, оренда та ремонт приміщення, закупівля канцелярії, оплата стільникового зв'язку, відрядження та представницькі витрати. Ці витрати знизити простіше, ніж прямі. Наприклад, можна переїхати в офіс подалі від центру або відмовитись від запланованого ремонту.

Щоб збільшити прибуток, розпродайте нерентабельні залишки товарів за ціною трохи вищою від собівартості. А також на якийсь час відмовтеся від другорядних корпоративних підписок і платних програм — їх можна замінити безкоштовними аналогами.
Хочемо запропонувати кращі тренінги для бізнесу в Україні.  

Збільшення ціни.
Це актуально для компаній, які займають більшу частину ринку або реалізують продукцію за ціною, нижчою, ніж у конкурентів.

Якщо ви хочете збільшити вартість товарів та зберегти обсяг продажів, беріть на замітку кілька способів:

1. Поліпшіть якість продукції. Запропонуйте нові функції, збільште асортимент, використовуйте якіснішу сировину. Головне, щоб прямі витрати зросли трохи.
2. Донесіть до споживачів цінність товару. Тоді в очах покупців нова вартість буде виправданою. Для цього важливо розвивати бренд та вибудовувати довірчу комунікацію з аудиторією.

3. Зробіть платними додаткові послуги. Не бійтеся вводити платні опції та не занижуйте ціни на них, дивлячись на конкурентів.

Важливість показника рентабельності продажів.  
Цим показником широко оперують в оцінці всіх видів бізнесу, від найменшого магазину до великих міжнародних корпорацій. Рентабельність продажів розраховується за певною формулою.

Крім окремих підприємств, показник рентабельності продажів використовують для оцінки цілих секторів національного виробництва та регіональних ринків, прогнозують їхнє зростання та падіння. Наприклад, часто в новинах різних аналітичних агенцій можна прочитати про те, що "очікується падіння рентабельності сектору українського автопрому".

*** Рентабельність продажів та формула, за якою показник розраховують, дуже точно визначають успішність підприємства чи компанії, і це природно, тому що основною метою комерційного підприємства є прибуток.

Формула визначення рентабельності продажів стала загальноприйнятою, що дозволяє отримати показник прибутковості бізнесу, тому широко використовується при оцінці його потенціалу.

- За формулою визначення рентабельності продажів вже на етапі бізнес-проекту інвестори здатні оцінити прибутковість нового продукту, сервісу чи компанії.
Для залучення коштів великі компанії випускають боргові зобов'язання. У цьому випадку підприємству необхідно повідомляти про цілі вкладення акумульованого капіталу для того, щоб інвестори представляли майбутню рентабельність, а також за рахунок чого її можна збільшити: або це зменшення статей витрат, або збільшення продажів, або обидва ці способи разом.
Запрошуємо, кращі вебінари для бізнесу в Україні 


_ Лістингові компанії вказують рентабельність продажів у квартальних звітах, оскільки вона є ключовим показником.
- Для малого бізнесу показник рентабельності продажів потрібен банками під час процедури отримання чи реструктуризації кредиту, оформлення кредиту під заставу бізнесу.

_ У порівнянні двох і більше венчурних інвестиційних планів також використовується коефіцієнт рентабельності для вибору кращого, на додаток до інших параметрів.

- Для аналізу сезонних моделей та успішності бізнесу у різні торгові періоди використовують коефіцієнт рентабельності продажів. Наприклад, необхідно враховувати, що за теплої погоди в зимовий період купівельний попит на опалювальні прилади буде низьким. Щоб товар не залежався на складі, необхідно постаратися придумати, як його реалізувати, застосовуючи додаткову мотивацію для покупців – знижки, акції.

Керівники підприємств, економічні аналітики часто використовують показник рентабельності, щоб відстежувати ефективність бізнесу, чи він приносить дохід. Якщо коефіцієнт рентабельності продажів нижче або дорівнює 0, це означає, що або у підприємства великі витрати, або рівень продажів надто низький. Точне вивчення та аналіз усіх факторів створить повну картину того, що потрібно змінити, та допоможе розробити план з реанімації бізнесу.

- Якщо в компанії є кілька підрозділів (точок продажів), то керівництво по коефіцієнту рентабельності може оцінити ефективність роботи кожного з них.

Звісно, лише за показником рентабельності не можна визначати успішність бізнесу, тому що кожна компанія має свою специфіку. Найдієвіші способи збільшення рентабельності варто вивчити докладніше, тому що, застосовуючи їх на практиці, бізнесмен може досягти високого прибутку.


Статьи этой же рубрики