печать

Як змусити співробітника працювати краще та ефективніше?

Причин для демотивації співробітника та зниження його бажання діяти у робочому процесі ефективно може бути безліч. Найважливіше тут вчасно замінити занепад активності підопічного та вчасно вирішити індивідуально його проблему. При цьому ви повинні категорично унеможливлювати підвищений тон і неповажне ставлення. Про це та інші способи ми докладніше розповіли у нашій статті, яка допоможе вам зрозуміти, як змусити співробітника працювати ефективніше.

1. Не затягуйте ремені
Коли співробітник став гірше працювати, перше, що завжди спадає на думку багатьом начальникам – це покарати його і зробити умови праці жорсткими, як у концтаборах. Підвищений тон та неповага у бік колеги – це найзвичніший метод прискорення його діяльності та ефективності. Так, це може працювати деякий час, але кінцевим підсумком стане демотивація підлеглого та негатив до керівництва. Людина, яка постраждала від жорстоких методів, швидше за все, просто звільниться.

Олена Віль-Вільямс, бізнес-тренер Школи бізнесу «Синергія» рекомендує бізнесменам робити зауваження правильно. Насамперед, обговорювати помилки та невдачі підлеглого слід лише наодинці. По-друге, не потрібно вішати на співробітників ярлики і регулярно нагадувати робітникові про його погану репутацію. Також, у жодному разі не слід розпочинати розмову з неадекватних криків. Насамперед необхідно запитати: «У чому проблеми, і як ти збираєшся її вирішити?». Саме такі поради не торкнуться підлеглого за живе та допоможуть зрозуміти, як змусити співробітника працювати нормально.

2. Створіть адекватну конкуренцію
Здорова конкуренція підкаже вам, як змусити співробітника працювати краще. Багато хто може подумати, що створення соціалістичного змагання – це дитячий садок, який не заслуговує на увагу, але публічне визнання чиїхось заслуг може подіяти краще, ніж грошова винагорода. Боротьба за статус кращого та ефективного співробітника завжди приносить свої плоди. Слід зазначити, що під час організації такої конкуренції слід уникати дурниць. Ніхто не каже, що обов'язково створювати спеціальну дошку пошани, кубок переможця чи орден. Правильним рішенням буде проведення щомісячних зборів та невеликого святкування на честь найкращого працівника. Ви напевно знаєте, що багато торгових мереж завжди приділяють достатньо уваги своїм найефективнішим підлеглим.

Щоб не допускати масових сварок на виробництві або в компанії, слід наголошувати не на тому, щоб стати кращим за свого сусіда по верстату, а на тому, щоб стати кращим за співробітника в конкурентній компанії.

Ще однією важливою порадою в організації ефективного виробництва та нормальних відносин у команді буде наголошення на тому факті, що заслуга належить не лише кращому працівникові, а й усьому колективу, завдяки якому людина отримала визнання.

3. Створіть особистий приклад для наслідування
Багато робітників мають стереотип, коли начальник чи керівник під час виробництва сидить у кріслі, закинувши ногу на ногу, і палить сигару, поки його бізнес приносить йому дохід. Сьогодні така думка вже давно зникла, справжній керівник виглядає зовсім по-іншому.

Як кажуть розумні люди: «Чим ефективніше ти працюєш, тим краще працюють твої підлеглі». Практично неможливо змусити підлеглих приходити на роботу о восьмій годині ранку, якщо сам керівник починає свій робочий день після обіду.

Але якщо жоден із співробітників не здатний нормально, наприклад, підшити справу для архіву, слід провести майстер-клас та показати, як ефективно це зробити. Тобто створити приклад та спробувати передати частину своїх навичок.

Відмінним інструментом називають самоіронію, коли начальник тверезо оцінює свої помилки та намагається їх усунути. Підлеглі, вивчаючи його поведінку, намагатимуться діяти так само, щоб досягти таких самих успіхів. Статус у суспільстві грає у цьому питанні велику роль.

4. Приймайте та вислуховуйте ідеї рядових співробітників

Які думки найчастіше відвідують голови підлеглих? Можливо, вони мають певні міркування, які змогли б змінити робітники або вдосконалити організаційні процеси. Більшість керівників вважають, що звичайний зварювальник, наприклад, не може адекватно оцінити та покращити виробництво.

Але грамотний начальник знає, що тільки в процесі роботи «в полі» можна побачити основні недоліки компанії та вигадати шляхи їх вирішення. За гривнею така практика вважається нормальною, коли підлеглий приходить до кабінету керівництва та пропонує власні ідеї, які могли б покращити бізнес та роботу з клієнтом. Більше того, на цій основі багато начальників сприяють створенню співробітниками цілого стартапу всередині компанії. Іншими словами, саме «зварювальник» скаже вам, як виконувати послугу для клієнта краще.

Відмінна ідея: для того, щоб підвищити ефективність виробництва, необхідно створити спеціальний банк ідей (журнал або блокнот), де записуватимуться всі ідеї та міркування кожного співробітника. Таким чином, працівник розумітиме, що на його думку теж зважають, мотивація від цього зростає в кілька разів. Буває, що саме ідеї працівників дозволяють перенести проект чи бізнес на новий рівень.

5. Завжди вводьте бонусну систему оплати
Заробітна плата – це найважливіше у роботі кожної людини. Ніхто не приходить працевлаштовуватись з метою благодійності.

Перше, що дуже важливо у побудові системи виплат – ніколи не слід обіцяти золоті гори, які навіть наполовину не відповідають реальним цифрам. Людина, яка йде на роботу із зарплатою 40 тисяч гривень, не працюватиме більше місяця, якщо там платять 15 тисяч гривень.

Друге, система окладу
– це зовсім вдалий принцип, якщо ви хочете збільшити ефективність своєї команди. Наприклад, якщо співробітник отримує 100 тисяч гривень на місяць, незалежно від будь-яких факторів, бажання працювати швидше та якісніше не буде.
Єдиний правильний вихід – це розробка грамотної системи бонусів, розмір яких залежатиме від результату та не залежатиме від посади. Чим більше роботи зроблено і чим вищий результат, тим більше грошей отримає співробітник за підсумком місяця. Мотивація створюється автоматично. Гроші багато в чому диктують свої умови у відповіді на питання, як змусити співробітника працювати краще. Саме тому ви повинні зробити кожну людину вашої компанії партнером та надавати їй реальний шанс заробити більше та ділити цей заробіток з вами.

*** Важливо! Робота з дому підходить лише цілеспрямованим людям. Ледачі працівники навряд чи знайдуть у собі сили виконувати завдання поза стінами офісу.


P/S: Пропонуємо переглянути відео тренінг для керівників у сфері IT, а також відео тренінг для ТОП менеджерів, цікаві, корисні відео.
Також наші статті поради - Як швидко підвищити продажі у бізнесі? Є і така стаття порада - Як ефективно керувати вільними людьми, дізнейтесь, буде цікаво.
Також - Как выстроить взаимодействие с удалёнными сотрудниками?


Статьи этой же рубрики