Обов'язки та функції комерційного директора в компанії
Комерційний директор — топ-менеджер, часто друга особа після генерального директора. Він контролює фінансові потоки компанії. На Старті його завдання - вивести бізнес на окупність, потім він повинен знаходити способи збільшувати продажі і прибуток.
То хто такий комерційний директор?
До посадових обов'язків комерційного директора входить робота відразу в кількох напрямках. Він відповідає за зростання продажів, маркетинг, побудову загальної стратегії, логістику, аналіз ефективності, закупівлю, управління командою. Він начебто поєднує роботу кількох посад.
Звіт про свою роботу комерційний директор надає лише генеральному директору компанії. Тому він часто стає основним помічником та правою рукою CEO. Йому доручається вирішення ключових завдань. Діяльність комерційних директорів великих компаній спрямовано як постійний пошук шляхів збільшення продажів продукції, а й у роботу з персоналом, підвищення ефективності, формування відділів.
У великих організаціях часто не одна така посада. Один директор займається пошуком та розвитком нових напрямків бізнесу, а другий активно просуває вже запущені та виконує завдання маркетингу.
Якщо організація дуже велика, то комерційний директор цілком може взяти він функції менеджера, керуючи відділом продажів. У зовсім невеликій компанії, яка тільки починає свій шлях у бізнесі, цю роботу часто виконує сам CEO.
Через такі поєднання люди часто не розуміють суть роботи комерційного директора і плутають цю посаду з РВП або фінансовим директором. Важливо розуміти, що вони вирішують завдання та відповідають лише за один напрямок, тоді як комерційний директор має набагато ширше коло обов'язків.
Ми пропонуємо бізнес тренінги для керівників, які пропонує Ігор Немировський бізнес тренер, та Старожукова Інна бізнес тренер, практики, спікери...
Основні функції комерційного директора.
Посада зобов'язує працювати відразу за декількома напрямками та впливати на процеси всередині компанії, на роботу відділів, оптимізувати їхню діяльність. Що входить до кола завдань комерційного директора?
Вибудовувати стратегії розвитку компанії.
Одним із обов'язків комерційного директора є формування стратегії, яка реалізовуватиметься в життя через визначення нових цілей та завдань відділу продажу та застосування інструментів маркетингу. І тому він проводить дослідження та аналіз ринку загалом, виходячи з чого приймає рішення.
Вміння мислити стратегічно допомагає:
- орієнтуватися у сучасних трендах;
- шукати нові ідеї та проекти;
- Розширювати ринки збуту;
- Дослідити діяльність конкуруючих фірм;
- ставити завдання відділу продажів.
Тільки правильна стратегія і цілі можуть призвести компанія до успіху, тому вміння широко мислити так важливо у тому, хто прагне розвинути успіх організації.
Оптимізувати роботу всіх відділів
Важливим завданням комерційного директора для фахівця можна назвати визначення необхідних процесів для реалізації проекту, складання алгоритму дій, їх послідовність при створенні продукту або послуги, управління процесом реалізації.
Читайте також - функції та завдання мерчендайзингу. Помилки мерчендайзингу.
Комерційний директор курирує весь цикл продукту - його розвиток, оцінку рентабельності, подальші шляхи реалізації. Оптимізація таких процесів покликана їх покращити, тобто зробити роботу ефективнішою.
На цьому етапі можливе розподіл великих проектів на окремі завдання. Йому досить делегувати обов'язки комерційного директора, а самому контролювати і включатися лише у складних моментах, коли необхідно поділитися знаннями та досвідом. Оптимізація процесів допомагає спростити роботу співробітників, зробити її більш злагодженою.
Вибудовувати стосунки з клієнтами
Важливим завданням комерційного директора стає з клієнтами. Мається на увазі, що саме він формує стратегію як для залучення нових споживачів продукту компанії, так і для утримання товарів, що вже користуються. Клієнтська база має зростати та розвиватися.
І тому ставиться мета довгострокового співробітництва з дилерами, постачальниками, партнерами. Тому так важливо проводити порівняльний аналіз ступеня задоволеності клієнтів та розробляти заходи для обслуговування клієнтів, щоби цей показник підвищувався.
Навички комерційного директора.
Ринкові умови можуть змінюватися дуже швидко, і тому фахівець високого рівня здатний швидко реагувати на зміни, за короткий термін проводити аналіз та приймати важливі рішення.
Посада зобов'язує передбачати бажання клієнтів, тим самим задовольняючи їхні потреби та роблячи продукт компанії конкурентоспроможнішим. Такий режим роботи потребує й особливих умінь.
Читайте також - як розмовляти з клієнтом по телефону? Поради дає Дегтярьова Наталія психолог, бізнес спікер
Має вміти вибудовувати стратегію розвитку.
Комерційний директор повинен мати розвинене стратегічне мислення, щоб зуміти прораховувати повноваження і вибудовувати плани маркетингу у майбутнє, які призводять до успішної діяльності організації.
Він має володіти актуальною інформацією, орієнтуватися у трендах, передбачати зміни. Все це лягає в основу бізнес-планування у розвиток компанії.
Для фахівця такого рівня важливою є здатність робити аналіз ефективності діяльності (KPI), вчасно проводити оцінку можливих ризиків у бізнес-процесах, формувати стратегію з урахуванням нових вступних, щоб підприємницька діяльність вела компанію до успіху.
Тільки маючи ключові навички мислити стратегічно правильно, можна встигати адаптуватися до змін і бути на крок попереду конкуруючих фірм.
Стати лідером своєї команди.
Комерційний директор не лише вибудовує бізнес-плани, а й є управлінцем.
Він керує великою командою людей, і від навичок особистісної взаємодії залежить успіх всього підприємства. Під його керівництвом працюють різні відділи, а тому він повинен мати вміння мотивувати всіх на єдиний результат, поставити амбітні, але здійсненні цілі та завдання, розставити пріоритети.
Він стає для них лідером, за яким згуртована команда йде до успіху. Тому йому треба постійно розвивати лідерські навички, вибудовувати у компанії дружню атмосферу. Кожен співробітник під його керівництвом повинен відчувати важливість причетності до спільної справи та прагнути збільшити особистий внесок.
Володіти комунікативним талантом у переговорному процесі
Здатність вести грамотний діалог з партнерами — необхідне для комерційного директора вміння, тому що доводиться вести важливі для компанії переговори.
Від здатності співробітника викладати свої думки, висловлювати доступно і зрозуміло свої ідеї, бути домовоспроможним, вміти вибудовувати міцні відносини для розвитку бізнесу залежить успіх бізнесу.
З допомогою добре розвинених комунікативних здібностей легше знаходити компроміси, уникати конфліктів, вміти підбирати необхідних мотивування слова. Це часто стає важливим умінням при спілкуванні з окремими співробітниками, взаємодії з відділами, під час укладання вигідних угод з партнерами.
Вміти застосовувати інструменти маркетингу.
Сфера продажів фірмового товару лежить у полі відповідальності комерційного директора. Він курирує весь процес виготовлення продукту та весь його життєвий цикл. Це важливо для проведення аналізу, вибудовування нової стратегії щодо покращення продукту, оцінки рентабельності та прибутковості, пошуку нових ринків збуту.
До обов'язків комерційного директора входить і ціноутворення.
Головне — витримати баланс між прагненням задовольнити потреби клієнтів та збереженням конкурентоспроможності. Від навичок та професіоналізму комерційного директора залежить постійне зростання показників продажу та збільшення прибутку компанії.
Створити потужну команду.
Сильний управлінець прагне побудувати сильну команду, мотивовану успіхом. Щоб мати під своїм керівництвом добрих фахівців, комерційний директор постійно займається розвитком їхніх професійних умінь.
Для забезпечення високої якості роботи відділів компанії він наймає на роботу хороших фахівців і постійно навчає їх, підвищує професіоналізм та згуртованість команди.
Керівник розробляє максимально ефективні інструменти мотивування співробітників, що дозволяє підвищувати їхню продуктивність, а значить і всієї організації в цілому.
Вміти аналізувати та мати фінансову грамотність.
Готовність приймати швидкі та правильні рішення ґрунтується на володінні інформацією та залежить від аналітичних навичок співробітника.
Директор повинен бути здатний обробляти величезний обсяг інформації, вміти аналізувати найменші зміни на ринку, чітко інтерпретувати різноманітні дані у фінансових звітах, оцінювати нові ідеї.
Під контролем комерційного директора знаходиться рух коштів фірми: планування річного бюджету, вибудовування фінансової стратегії, інвестування.
Крім цього, він контролює в компанії податковий та бухгалтерський облік, відповідає за достовірність даних та займається звітністю персоналу.
Здатність щодня діяти як багатозадачності дозволяє збільшувати прибутковість підприємства, бачити нові перспективні можливості.
Розуміти потреби клієнтів.
Клієнтоорієнтований директор компанії – це запорука успішності у сфері продажу. Застосовуючи інструменти маркетингу, він прагне зрозуміти потреби покупців, щоби надалі їх задовольнити.
Це дозволяє побудувати з ними довгострокові відносини, що веде до зростання продажів та збільшення прибутковості бізнесу. Розуміння очікувань та потреб клієнтів - це найважливіший фактор при реалізації стратегій розвитку організації.
Свою команду він також мотивує на такий підхід у роботі, ділиться досвідом для більшої ефективності діяльності та успішності взаємодії.
*** Висновок.
Посада комерційного директора об'єднує обов'язки відразу кількох співробітників і вимагає численних умінь і навичок.
На ньому лежить велика відповідальність за команду, успішність підприємства, уміння вибудувати комунікацію з клієнтами та партнерами, а також постійний контроль за робочим процесом.
Мислення та навички директора повинні бути добре розвинені та постійно вдосконалюватися, щоб справлятися з таким обсягом роботи.
Посаду може займати лише людина з практикою успішної діяльності в різних сферах, яка отримала не теоретичні знання в університеті, а й реальний життєвий досвід.
P/S: Корисні поради з нашого сайту - Для кого підходять методи дбайливого виробництва, також - Таможенная стоимость, що це таке, і звісно буде цікаво вам дізнатить про - Як змусити співробітника працювати краще та ефективніше? Поради керівників компаній.
Статьи этой же рубрики




