печать

Що таке ROI? Яку формулу використовуватиме розрахунків цього коефіцієнта?

Думка "Важливий процес, а не результат» хоч і отримує сьогодні все більш широке поширення, але зовсім не актуально коли йдеться про все, що стосується фінансів. Так, фахівці цифрового маркетингу оперують спеціальними термінами та використовують формули, які дозволяють точно визначити отриманий результат . Добре відома ним абревіатура "ROI" розшифровується як "Return On Investment", що перекладається як "коефіцієнт окупності інвестицій" або "прибуток на інвестований капітал".

Будь-яка рекламна кампанія має «довести» свою ефективність. В іншому випадку вона перетвориться на фінансову чорну дірку, яка пожирає капіталовкладення і не дає жодної віддачі у вигляді прибутку. Розрахунок ROI, який потрібно проводити регулярно, продемонструє отримані результати у всій їхній красі (або ж потворності). Знаючи та аналізуючи допущені помилки, можна уникнути їх повтору, і з цієї причини ігнорувати цією простою процедурою не рекомендується.

Докладніше про ROI: що це таке, формула його розрахунку
Як уже згадувалося, коефіцієнт окупності інвестицій показує, наскільки прибутковим чи збитковим є те чи інше капіталовкладення. Його розрахунок – невід'ємна складова будь-якого з них, включаючи і рекламу, оскільки він дозволяє дізнатися окупність/прибутковість тих чи інших дій. Для того, щоб скористатися формулою розрахунку коефіцієнта ROI, потрібно знати ряд параметрів:
- Маржа – різниця між собівартістю та ціною;
- витрати на рекламну компанію;
- Прибуток, отриманий від неї.

Ми пропонуємо, онлайн тренінги Фінанси управлінський облік та KPI-мотивація для Власників бізнесу, а також, онлайн тренінги Фінанси для керівників та нефінансових менеджерів, тільки практика.

Найпростіша формула розрахунку виглядає так:

Як бачите, все досить просто: достатньо помножити отриманий прибуток на маржу. Остання є тим самим відсотком, заради якого працює компанія. Він може змінюватись у досить широкому діапазоні: від 10% до 250% від вартості товару (залежно від сфери діяльності). Щоб розрахунок був точним, до нього слід включати як рекламний бюджет, а й вартість послуг рекламного агентства. Загалом, якщо показник ROI становить понад 100% (коефіцієнт більше одиниці), то кампанія чи певний задіяний маркетинговий інструмент успішні, а якщо менше 100% (менше одиниці) – інвестиції нерентабельні.

Давайте спробуємо розрахувати рентабельність інвестованого капіталу та прибуток на простому прикладі: інтернет-магазин "X" запустив цілеспрямовану (англ. "target") рекламу на продаж взуття. Отримано такі результати:

Кількість кліків: 3,996;
Вартість за клік: $0,2;
Конверсія: 10%;
Конверсія продажів: 30%
Прибуток із однієї угоди: $30;
Послуги рекламної агенції: $200.
Витрати реклами: 3,996 $0.2 = $799.20

Загальні витрати на інтернет-маркетинг: $799.20 + $200 = $999.20

Загальний дохід: $3,600

Чистий прибуток: $2,600.80

Коефіцієнт становитиме 225%. Його розрахунки можна проводити вручну, але набагато простіше скористатися калькулятором "ROI". В Інтернеті їх представлено чимало: від найпростіших до тих, які враховують низку факторів.

Останні не просто видають коефіцієнт, а ще й надають цілу низку корисних показників, які дозволяють оцінити ефективність кампанії. Так, вони розраховують вартість одного ліда та чистий прибуток, що отримується з нього.

Коли потрібно оцінювати коефіцієнт ROI?
Для того, щоб визначити загальні показники маркетингу: зроблені капіталовкладення, скільки повернулося, який чистий прибуток після операцій;
- Визначення ефективності основних каналів, зокрема – цілеспрямованої чи нативної реклами, розсилок електронною поштою, іншого;
- Визначення ефективності окремих акцій, залучення блогерів або контент-маркетингу (за умови правильного настроювання аналітичних сервісів).

Онлайн-калькулятор ROI – чудовий помічник у проведенні розрахунків. Його використання допоможе відмовитись від складних формул і витрачати мінімум часу на отримання корисної та життєво важливої для будь-якого бізнесу інформації. Якщо Ви бажаєте, щоб Ваш ROI завжди був більше 100%, звертайтесь до професіоналів: www.NBC.UA

P/S: статті поради з нашого сайту - як впровадити бережливе виробництво в компанії, і Нормування праці навіщо це потрібне бізнесу? Цікаве питання?


Статьи этой же рубрики