печать

Коучинговий стиль управління компанією

Практично кожна друга людина в Україні незадоволена тим, як і де складається його кар'єра. Найчастіше так відбувається через непорозуміння між працівником та начальством, відсутність будь-яких перспектив зростання чи незадоволеності того, які результати отримує співробітник і чи отримує взагалі.

Щоб налагодити зв'язок між роботодавцем та співробітниками і щоб цей зв'язок працював для двох сторін, багато великих компаній вдаються до коучингового стилю управління. Про те, що це таке, розповіла Стародукова Інна Альбертівна  – директор Міжнародного університету коучінгу, сертифікований коуч MCC ICF.

Коучинговий стиль управління
У класичному розумінні керівник — це той, хто організує процес роботи, роздає завдання та стежить за тим, щоб усе виконувалось згідно з планом. Коли ми говоримо про коучинговий стиль управління, то маємо на увазі перевернуту систему лідерства. Суть цього полягає в тому, щоб ставити своїм співробітникам питання, які повинні мотивувати їх самостійно шукати відповіді та вирішення складних завдань та у результаті призводити до необхідних результатів.

Відмінна особливість коучингового стилю управління від авторитарного та ліберального, це максимальна спрямованість на роботу команди та прояв кожного її учасника. Для того, щоб досягти спільної мети компанії та знайти відповіді на поставлені керівником питання, кожен співробітник повинен включитися в обговорення та розробку стратегії.

Зрозуміти, чи є коучинговий стиль управління в компанії можна, відповівши на такі питання:
- Чи самі працівники приймають рішення і наскільки дотримуються їх?
- Чи згодні вони з рішеннями їхніх лідерів/керівництва?
- Чи всі брали участь у розробці стратегії/у пошуках відповідей?

Якщо хоч на одне з цих питань відповідь "ні", значить співробітникам доведеться реалізовувати плани компанії через опір. А так складно і іноді навіть неможливо приходити до швидких та якісних результатів.

Плюси та мінуси коучингового стилю управління

Якби все було просто, то у кожній компанії вже був такий стиль управління. Але, як і у всього, коучинговий стиль має дві сторони.

- Мінуси
Перше – незворотність процесу.
Раніше було сказано про те, що коучинговий стиль управління – це коли керівник ставить запитання співробітникам, щоб вони самі почали шукати та пропонувати різні варіанти рішень. В даному випадку у підлеглих з'являється можливість висловлювати свою думку, а забрати цю перевагу екологічно і без збурень з їхнього боку буде неможливо. Тому повністю повернутись до авторитарного стилю управління вже не вийде.

Другий мінус можна описати так: "скільки людей, стільки й думок".
Як привести все до єдиного рішення, яке задовольнило б кожного члена команди? Тут доведеться витрачати додатковий час на те, щоб вирішити суперечки та знайти компроміс. Але компанії завжди прагнуть оптимізувати свою роботу і навпаки вдаватися до методів, які прискорюють процес прийняття рішень. Вибір залишається за керівником: авторитарний стиль управління та швидке директивне рішення або ж довша, але продуктивна робота в команді та задоволеність усіх її учасників.

Третій мінус – перекладання відповідальності.
Якщо у вашій компанії чи відділі співробітники не знають, за що конкретно вони відповідають і які цілі мають досягати, то коучинговий стиль управління не спрацює. Метод задання питань призведе до ще більшої плутанини та відсутності результативності.

- Плюси
Перший плюс — «Дві голови краще за одну».
Так як коучинговий стиль управління дає можливість кожному висловити свою думку або розповісти про якусь ідею, то відкривається цілий потік різних цікавих думок, напрямів та рішень, які керівнику могли б і не прийти.

Друге – залученість.
Якщо ми бачимо свій конкретний внесок у проект, то починаємо відчувати особливий зв'язок із ним, переживати за результативність та правильність своїх рішень. Нам хочеться віддати більше, щоб отримати ще більше задоволення від результату успішної роботи.

Третій момент – цінні кадри.
Високоефективні фахівці та відповідальні співробітники будуть схильні залишатися в тій команді, де розуміють, що вони впливають на всі рівні діяльності компанії (не тільки тактичні, але й стратегічні рішення). Наприклад, від невеликого масштабу процесів взаємодії конкретного відділу до глобальних планів підприємства. У такому разі компанія зможе зберегти експертів високого рівня та просто талановитих працівників на довгі роки.

І четверте – партнерські стосунки.
Коли кожен член команди бере всю свою частку відповідальності та повноважень на себе, і, таким чином, усі разом йдуть до єдиної мети.

Похожі статті – поради:
Дуже цікаво -  Як навчити продавців продавати?
Корисні поради - Від чого залежить кількість продажів?
Да, є таке  Керівник як коуч розвиток команди, нові методи управління робітниками..
Дізнайтесь - Як ефективно керувати вільними людьми, це дійсно корисні поради.


Статьи этой же рубрики