печать

Основи та принципи фандрайзингу

Принципи створення ефективної стратегії фандрайзингу індивідуальні і залежать, в першу чергу від пріоритетів самої компанії.

Визначеність
 Обов'язково заздалегідь побудувати відточену схему фандрайзингового проекту. Слід врахувати безліч деталей: бюджет проекту, покроковий план проведення заходів, необхідні матеріальні ресурси, транспортне забезпечення та багато іншого. Кожен пункт має бути логічно обґрунтований, а кінцевий результат відпрацювання всіх дій – принести користь як благодійнику, і одержувачу.

Зацікавленість
 Залучаючи донорів до проекту, необхідно захопити їх ідеєю, донести її значимість. Переконати дарувальника у важливості акції та позитивному результаті взаємодії з некомерційною організацією.

Допомогти в цьому питанні може якісно зроблена, яскрава презентація проекту. Слід пояснити, чим займається компанія, які кроки вже вжито, і на що потрібні кошти. У доступній та інформативній формі. За необхідності фінансування розробок не варто навантажувати громадськість складними термінами та принципами роботи, достатньо пояснити цінність винаходу для людей.

Особистість
 Будь-який фонд чи організація — це насамперед люди, тому звертатися за допомогою варто адресно, до керівника компанії чи відповідального співробітника. З розумінням того, що близько і важливо конкретній людині. Донести важливість саме його внеску до спільної справи.

Довгостроковість
 Статистично, понад 80% фінансування маститі некомерційні організації отримують від наступних, а чи не перших (інакше і єдиних) внесків. Слід спочатку робити ставку на довгострокову співпрацю зі спонсором і прикладати максимум зусиль, щоб підтримка не залишилася разовою. Варто опрацьовувати можливе довгострокове партнерство, регулярно нагадувати цікавими ідеями та унікальною концепцією проекту.

Поінформованість
 Дуже важливий принцип попередньої роботи з потенційним донором – це ознайомитися з ним: щоб оцінити, прямо чи опосередковано, скільки можливо просити, слід розібратися з його фінансовим станом, можливо, вдасться з'ясувати, які акції та якою сумою людина вже підтримувала, які теми знаходять у нього теплий відгук, на які цілі найчастіше жертвує.
 Обов'язково дотримуватися балансу: безглуздо просити у звичайного роботяги суму в десять тисяч, так само як і сотню тисяч у мільйонера. Першого відлякає, другий не відволікатиметься по дрібницях.

Розголос
 Велике значення при зборі коштів має добрий охоплення аудиторії. Чим більша впізнаваність компанії, і проекту зокрема, тим краще. Збільшити охоплення цільової аудиторії можна за допомогою реклами, причому бажано використати максимальну кількість каналів просування та рекламних носіїв. Можна дати оголошення на радіо, рекламний ролик на ТВ та відеоканал в інтернеті, роздавати листівки, візитки з даними проекту тощо.

Скарбничка
 Не варто нехтувати маленькими сумами пожертв приватних донорів, адже, як мовиться у відомому прислів'ю, "копійка рубль береже". Навіть невеликий, але посильний внесок приватного дарувальника, незначний щодо необхідної суми, матиме вагу, склавшись з сотнями і тисячами подібних пожертвувань.

Подяка
 Значення подяки у такій справі, як благодійність та безоплатна підтримка соціально значущих проектів, неможливо переоцінити. Адже це основне, що отримає донор за свій внесок, і що може спонукати його до подальшої участі на регулярній основі. Хорошим тоном вважається забезпечити цей правильний зворотний зв'язок з благодійниками – дякувати, називати імена, публікувати відгуки тощо.

Види фандрайзингу
 На практиці застосовуються два види фандрайзингу:
 - Внутрішній – пошуком фінансування та залученням сторонніх ресурсів займаються безпосередньо співробітники НКО. - Зовнішній – залучаються незалежні консультанти з фандрайзингу чи фандрайзингові компанії.

P/S: Рекомендуємо онлайн семірао з Фандрайзингу в Україні
Також цікаві статті рекомендації:
Що таке комплаєнс?
Що таке комплаєнс і навіщо він потрібний?
Як навчити продавців продавати?


Статьи этой же рубрики