печать

Як перевіряють надійність позичальника

Ефективна та прибуткова робота банку безпосередньо залежить від його здатності працювати з великою кількістю клієнтів. У тому числі нових, які звернулися за кредитом уперше. Кожен потенційний позичальник має бути ретельно перевірений, оцінена його кредитоспроможність і як акуратно він розплатився зі своїми старими боргами.

 Складність у тому, що перевірку потрібно виконувати якісно, але швидко, особливо якщо йдеться про споживчі кредити у торгових точках. Кредиторам у цьому допомагає скорингова система оцінки кредитоспроможності клієнтів, або скорингова система. Тут ви можете детально ознайомитися зі статтею і дізнатися, що таке скорингова оцінка.

Що таке кредитний скоринг?
Підрахунок очок походить від англійського терміна «score», що у перекладі російською означає «оцінка». Кредитний скоринг - це система оцінки потенційних та існуючих клієнтів, яка базується на статистичних даних. Порівнюючи статистику, компанія ухвалює рішення.

Скорингові моделі використовують кредитні та мікрофінансові організації, посткредитні пункти, страхові компанії та оператори мобільного зв'язку. Спочатку система оцінки ризиків використовувалася на етапі прийняття рішення щодо кредитної заявки або кредиту. Після заповнення потенційним позичальником анкети всі надані ним дані аналізуються комп'ютерною програмою, яка надає клієнту певну кількість балів.

Навіщо потрібний кредитний рейтинг?

Завдання скорингової моделі зводяться одного – оцінити рівень ризику кредитора кожному етапі кредитного договору. Фінансові установи широко використовують практику прийому онлайн заявок на свої продукти. Це зручно як кредиторам, і потенційним позичальникам. Перше – ухвалити попереднє рішення протягом кількох хвилин, друге – отримати можливість подати заявку без відвідування офісу організації.

Така схема взаємодії стала можливою після запровадження кредитного скорингу у діяльність організацій. Попереднє рішення за заявкою приймає комп'ютерна програма, а не жива людина. Таким чином, неблагонадійні клієнти відсіваються на етапі обробки онлайн-заявки. Такий підхід значно знижує витрати ресурсів компанії, а також економить багато часу, оскільки кредитний скоринг пропускає тільки тих клієнтів, які відповідають вимогам організації на другому етапі отримання кредиту.

P/S: Пропоцуємо ціуаві статті поради:
Від психолога - Чому з’являються прояви дитячої агресії?
Інна Старожукова - Як досягти поставленої мети. Як досягти мети?


Статьи этой же рубрики

Facebook Twitter Youtube Instagram