печать

Фандрайзинг: види, технології та успішні приклади

Фандрайзинг - залучення та збирання матеріальних (грошові кошти, товари) та нематеріальних ресурсів (участь волонтерів, інформаційна підтримка, корисні зв'язки) з різних джерел для здійснення громадських та благодійних проектів, що не мають комерційної вигоди.

Фандрайзинг можна віднести до специфічного виду продажів, коли в ролі товару виступає можливість зробити добру справу, допомогти нужденному. Цей вид діяльності — ціла наука, яка покликана зацікавити в проекті, переконати інших у тому, що мета роботи благодійного некомерційного фонду є соціально важливою, і що заявлені проблеми справді можна вирішити, або ж зробити серйозні кроки для досягнення прогресу на шляху їх вирішення.

Принципи фандрайзингу.
Щоб результат і робота виправдали зусилля, слід дотримуватися наступних принципів.

Визначеність.
Перш ніж звернутися до потенційних донорів та бізнесу за підтримкою та ресурсами, слід побудувати бездоганну логічну схему планованого проекту та фандрайзингу. У ній має бути враховано все: необхідний бюджет проекту, поетапний план виконання заходів, терміни, необхідні матеріали, витрати на транспорт та інші витрати. Кожен пункт має бути аргументований. Загальний результат виконання всіх дій благодійного фонду має давати позитивний ефект для обох сторін.

Зацікавлення.
Залучаючи до співпраці людей та бізнес, важливо зацікавити їх своєю ідеєю, донести її до значущості. Переконати людину в тому, що це важливо для неї також і разом ви зможете це здійснити.

Особистість.
У будь-якому бізнесі працюють люди, саме до них, а не до абстрактних ІП та ТОВ фандрайзери звертаються за допомогою та ресурсами. Зробити ставку у фандрайзингу необхідно на певну людину: керівника фірми чи відповідального співробітника. Почати спілкування з того, що близько і зрозуміло цій людині. Показати, наскільки важливим є саме його внесок у спільну справу і який буде кінцевий результат.

Довгостроковість.
Слід докласти максимум зусиль, щоб підтримка благодійника не була разовою. Намагатися зав'язати довгострокові партнерські відносини з бізнесом та людьми. Регулярно особисто нагадувати себе цікавими ідеями, оригінальною подачею проекту.

Поінформованість.

Перш ніж розпочати процес залучення потенційного донора, слід зібрати про нього якнайбільше інформації. Дізнатися які некомерційні проекти та якими сумами він уже підтримував, які теми проектів йому цікаві, що для нього у пріоритеті.

Розголос.
Чим більше людей знають і говорять про проект, тим краще для фандрайзингу. Щоб охопити велику аудиторію, можна давати оголошення по радіо, ТБ, залишати візитки з даними проекту потенційним благодійникам. Популярне розміщення тем на веб-ресурсах.

Скарбничка.
Навіть незначна у сумарному вираженні пожертвування має свою вагу. Це посильний внесок людини та бізнесу у реалізацію некомерційного проекту. Поступово із невеликих сум вимальовуються серйозні цифри.

Подяка.
Обов'язково треба дякувати донорам за підтримку. Називати імена на заходах, опублікувати відгуки на сайті. Людина потребує щирих компліментів.

Принципи фандрайзерів.
Принципи та етичні норми праці закріплені в етичному кодексі. Відповідно до цього документа визначено принципи роботи:
 - сумлінність та чесність;
 - повага до спільної справи;
 - Відкритість та відповідальність.

Етичні аспекти діяльності.
У кодексі враховано етичні норми трудового процесу фандрайзера:
- андрайзинг проводиться виключно на добровільній основі;
- цілі витрачання коштів узгоджуються з благодійником в обов'язковому порядку;
- гроші та ресурси не можуть бути використані для особистої вигоди фандрайзера;
- слід оцінювати ризики для некомерційної організації при отриманні грошей від джерел та осіб з негативною репутацією у суспільстві;
- нести відповідальність перед роботодавцем, жертводавцем та благополучцем;
- не займатися недобросовісною конкуренцією;
- використовувати та надавати лише достовірну інформацію, дотримуючись при цьому правил роботи з конфіденційними даними;
- розмір оплати за послуги не може бути виражений у відсотковому відношенні до суми зібраних грошей, заробітна плата співробітника, що займається фандрайзингом, обмовляється заздалегідь;
- забороняється отримання винагород від будь-яких осіб при прийнятті від імені організації рішення про співпрацю;
- Не можна вказувати хибну інформацію про свої досягнення та свої джерела у попередніх проектах.

При реалізації проектів фандрайзингу щодо залучення потенційних благодійників слід враховувати їхнє віросповідання, менталітет, національні традиції, бізнес.

Ще одним делікатним моментом є адміністративні витрати благодійної організації. Жертвувальники хочуть бачити, що їхні кошти допомогли реальній людині, а не витрачені на заробітну плату співробітникам фонду. Якщо ці витрати неможливо сплатити з інших джерел, тоді в інформації про статті планованого витрачання пожертвувань та зборів варто згадати про це окремим рядком. Це буде чесно щодо благодійників, дозволить уникнути конфліктних ситуацій та зберегти довіру між сторонами у фандрайзингу.

Хороша репутація - запорука успішного фандрайзингу.

Види фандрайзингу.
Внутрішній фандрайзинг (пошуком та залученням нових ресурсів займаються безпосередньо співробітники організації);
Зовнішній фандрайзинг (для гарантовано позитивного результату збору коштів залучаються професійні консультанти та фандрайзери).

Існує градація фандрайзингу на проектний та оперативний. У першому варіанті залучення коштів джерел йде конкретний проект, у другому — на поточні витрати організації у її функціонування.

P/S: Рекомендуємо онлайн семінар з Фандрайзингу в Україні
Також цікаві статті рекомендації:
Що таке комплаєнс?
Що таке комплаєнс і навіщо він потрібний?
Як навчити продавців продавати?


Статьи этой же рубрики